Voorschool De Hoeksteen

• positieve sfeer
  • Uk en Puk
  • kleine school

Voorschool De Hoeksteen is te vinden in Emmercompascuum bij basisschool De Hoeksteen. We maken gebruik van een lokaal met een buitenspeelplaats, dichtbij de groepen 1 en 2.

Groepen

We hebben wekelijks een groep met maximaal 16 kinderen. De peuters worden begeleid door twee vaste pedagogisch medewerkers.

Uk & Puk

Wij werken met Uk en Puk thema's, ook de seizoenen komen bij ons aan bod. Met de onderbouw van de school hebben we regelmatig overleg over gezamenlijke activiteiten. Bij speciale activiteiten sluiten we aan bij de school.

Een dag op de voorschool

De deur gaat open, de eerste peuters komen binnen. Een nieuwe dag om te
spelen met vriendjes en vriendinnetjes. De peuters mogen bij binnenkomst vrij spelen. Vervolgens gaan we in de kring en zingen we "goedemorgen allemaal". Daarna worden de namen voorgelezen en zeggen we persoonlijk goedemorgen. We doen een activiteit die in het teken staat van het thema en zingen hierbij liedjes en lezen een boek voor.

Na de kring is er een knutselactiviteit en kunnen de kinderen spelen in de verschillende hoeken. We hebben een huishoek, bouwhoek, puzzeltafel, blokkentafel en duplo.

Dan is het tijd om de handjes te wassen, we gaan fruit eten en iets drinken aan tafel. Hierna gaan we buiten spelen of bij slecht weer spelen in het speellokaal.

Op de maandag blijven de peuters een broodje eten. We doen beweging spelletjes of bij goed weer gaan we naar buiten. We sluiten af in de kring. Samen spreken we de dag door en zingen een afscheidsliedje.

U bent van harte welkom

Ouders die hun peuter willen inschrijven nodigen wij altijd uit om bij ons te komen kijken samen met hun peuter. Wij begroeten uw kind bij naam, leggen goed uit hoe alles gaat op de groep en uw kind mag overal meekijken en meedoen.

Hoofdkanaal OZ 86
7881 CN Emmer-Compascuum