De Duimpiepers

• in basisschool
  • Piramide

Peuteropvang De Duimpiepers is gevestigd in de openbare basisschool in Heiligerlee. In de basisschool hebben wij de beschikking over één groepsruimte.

Wij hebben 1 groep van 16 kinderen (dinsdag en donderdag) en een groep van 8 kinderen (maandag en vrijdag). De kinderen zijn aanwezig van 8.00 tot 12.00 uur. De reguliere kinderen komen 2 dagdelen (dinsdag en donderdag). De kinderen met een VVE-indicatie en de kinderopvang kinderen kunnen zelf bepalen of zij 2 of 4 dagdelen komen.

Een dagdeel op de peuteropvang

De peuters komen om 8.00 binnen en mogen dan vrij spelen. Rond kwart voor 9 gaan we in de kring, waar we de namen lezen, een spelletje doen rondom het thema en vaak een boekje lezen. Daarna mogen de peuters vrij spelen en wordt er geknutseld. Tegen 10 uur gaan we eten en drinken. Daarna gaan we buiten spelen. We spelen dan nog een half uurtje in het lokaal en gaan dan samen met de kinderen alles opruimen. Aan tafel nog even een crackertje eten en wat water drinken. We sluiten de dag af in de kring met liedjes, een beweegspelletje en nog even een terugblik op wat we allemaal hebben gedaan die ochtend. We zingen Dag, dag allemaal.. en de kinderen worden opgehaald en gaan naar huis.

Piramide
We werken met de methode Piramide en hebben verschillende thema’s. Elke 2 a 3 weken hebben we een ander onderwerp of prentenboek waar we mee bezig gaan.

Met de twee basisscholen in Heiligerlee hebben we een goede samenwerking. Een aantal keren per jaar doen we een gezamenlijke activiteit, zoals voorleesontbijt, Pasen, pietengym.

U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen.

Rood

Groen