Voorschool Koppel

• ruime groepsruimte

Voorschool ‘t Koppel is gevestigd in basisschool ‘t Koppel in Nieuw Weerdinge. Onze groepsruimte is mooi ruim, licht, en voorzien van eigen sanitair voor de kinderen.

Op voorschool ‘t Koppel hebben we één groep. De peuters worden begeleid door één pedagogisch medewerker en soms een vrijwilliger en/of stagiaire.

Wij werken met de VVE-methode van Uk en Puk. Hiervoor maken we gebruik van een dagritme en dagritmekaarten, zodat de kinderen weten wat ze kunnen verwachten.

Een dag op de voorschool

We starten in de kring, waar we elkaar begroeten, een activiteit doen en/of even vertellen over de avonturen die we beleefd hebben!

Na de kring is er tijd voor vrij spel en werken. De kinderen mogen kiezen waarmee ze willen spelen. Het spelmateriaal staat op kindhoogte, zodat de kinderen dit zelf kunnen pakken.

We maken de mooiste dingen! Dit wordt in het lokaal opgehangen of neergelegd, zodat iedereen de mooie werkjes kan bekijken!

Daarna gaan we alle materialen weer opruimen zodat het lokaal weer netjes is en we in alle rust kunnen eten en drinken. Na het eten en drinken hebben we tijd om buiten te spelen. We hebben een eigen plein, met een zandbak en fijn buiten materiaal. Hier kunnen we heerlijk spelen. Buiten valt er veel te ontdekken!

Wanneer het weer het niet toe laat, blijven we binnen. Vaak zetten we muziek aan en gaan we lekker dansen en bewegen. Of we gaan nog even spelen.

Na al deze avonturen sluiten we af in de kring en is het alweer tijd om naar huis te gaan.

Hopelijk tot ziens op voorschool ‘t Koppel!

Gedempte Achterdiep 9
7831 CJ Weerdinge