't Beukenootje

• Mooie locatie in de Beukenlaanschool
  • Piramide, VVE programma
  • 2 Groepen

Peuteropvang 't Beukenootje is gevestigd in OBS de Beukenlaanschool. Wij hebben hier beschikking over een leuk lokaal, kantoortje en een aparte wc ruimte.

We hebben 2 vaste groepen van maximaal 16 kinderen die op vaste dagdelen komen. Op deze groepen werken 2 vaste pedagogische medewerkers, een vaste vrijwilligster en stagiaires.

Elk dagdeel heeft dezelfde structuur

8.30- 8.45 uur: Inloop en brengen.

Daarna gaan we in de kring waar we ons welkom liedje zingen en de namen lezen. Ook wordt er in deze kring aandacht besteed aan ons thema van dat moment. En we leggen uit wat we die ochtend eventueel gaan knutselen. En we bespreken onze dagritme kaarten.

Daarna mogen de kinderen vrij spelen in de speelhoeken en met het speelgoed wat door de pedagogische medewerkster wordt aangeboden. Ook gaan we dan knutselen aan de hoge tafel.

Na het spelen gaan we gezamenlijk opruimen.

Daarna is het tijd om weer nieuwe energie op te doen en gaan we ons meegebrachte eten en dringen nuttigen. De kinderen mogen onder toeziend oog van een pedagogisch medewerkster  zelf hun tas ophalen van de gang en bij tafel gaan zitten. Na ons gezamenlijk liedje mogen ze lekker gaan eten en drinken.

Bij mooi weer gaan we natuurlijk lekker buiten spelen.

Anders gaan we nog een dansje doen in het lokaal en dan gaan we in de kring waar we ook een spelletje kunnen doen, een liedje zingen en een boekje lezen.

Wij vinden het heel belangrijk dat de kinderen zich als individu kunnen ontwikkelen en daarbij is onze rol hun te stimuleren, begeleiden en veiligheid te bieden.

Heeft een kind extra begeleiding nodig dan zoeken wij daarvoor passende mogelijkheden.

Thema's

Er komen in een schooljaar verschillende Thema’s aan de orde, daarvan krijgt u ook een nieuwsbrief mee naar huis enkele voorbeelden zijn: Herfst, verkeer, Beer is jarig Kerst etc.

Wij vinden het erg belangrijk dat uw kind met veel plezier bij ons komt spelen en zich veilig voelt!

Ervaringen

“Ik wil met name juf A. erg bedanken voor het meedenken en haar betrokkenheid bij het hele proces van onze zoon R. Heel veel succes en bedankt voor alles!”

"Wij zijn erg tevreden over de peuterspeelzaal. Onze zoon voelde zich gelijk op zijn gemak en heeft een leuke tijd gehad. Er werd goed individueel naar elk kind gekeken. De communicatie was erg goed. Complimenten!”

“Ondanks de coronaperiode is er altijd gecommuniceerd daar waar nodig en inzet getoond! J. hebben wij elke keer vol vertrouwen afgegeven bij school. Ga zo door, bedankt voor de goede en zorgzame begeleiding.”

Blauw

maandagochtend: