Peuterwerk gaat voor groen!

Gepubliceerd op:
Peuterwerk gaat voor groen!

Spelen in een groene omgeving zorgt ervoor dat kinderen creatiever, slimmer, zelfverzekerder en fitter worden. Peuterwerk wil kinderen laten ervaren hoe fijn het is om in de  natuur te zijn. Het is één van onze speerpunten. Dit doen we onder andere door onze pleinen waar  mogelijk nog groener te maken. We krijgen daarbij advies van IVN Natuureducatie.

Samen met groene Hoge scholen werkt Stichting Peuterwerk mee aan een onderzoek met als thema ‘de natuurinclusieve burger’. Dit tweejarige project gaat binnenkort van start en leert medewerkers, peuters en hun ouders om duurzaam met hun omgeving om te gaan. Hierbij organiseren we peuter- en ouderactiviteiten met als thema natuur en duurzaamheid. Zo gaan we moestuintjes aanleggen, een bezoekje brengen aan de schaapskooi en de boerderij of een speelgoedruilbeurs organiseren. Op die manier willen wij peuters laten zien hoe wij het beste met onze aarde kunnen omgaan. Jong geleerd is oud gedaan!

27-10-2022

Oudertevredenheidsonderzoek: Peuterwerk scoort gemiddeld een 8,4 bij ouders!

Voor de zomervakantie hebben wij alle ouders/verzorgers uitgenodigd om het oudertevredenheidsonderzoek in te vullen. Ook dit jaar was de respons weer hoog!