Wethouder Nieboer op bezoek bij Peuterwerk Oldambt

Gepubliceerd op:
Wethouder Nieboer op bezoek bij Peuterwerk Oldambt

Onlangs heeft wethouder Jurrie Nieboer van de gemeente Oldambt een ochtend meegelopen op één van de peuteropvang-locaties van Stichting Peuterwerk. Peuterwerk heeft, verspreid over de gemeente, 12 locaties in de gemeente waar peuters samen kunnen spelen en leren, maar waar ook de ontwikkeling van de peuters goed in de gaten gehouden wordt. De wethouder was op bezoek op de Waterratjes in Winschoten. Deze ochtend hebben de peuters aan de wethouder laten zien hoe leuk en leerzaam het is op de peuteropvang.

Kennismaken stond voorop tijdens deze ochtend. Wat gebeurt er allemaal op de peuteropvang? Hoe ziet een dagdeel van de peuters uit Oldambt eruit? Wethouder Jurrie Nieboer: “Ik heb een ontzettend leuke ochtend gehad bij de Waterratjes. Het is goed om met eigen ogen te zien wat er allemaal gebeurt op een (vve)peuteropvang, en dat is veel! In onze gemeente willen we dat iedereen gelijke kansen krijgt en dat willen we zo vroeg mogelijk realiseren. We beginnen daarom bij de peuterleeftijd met het aanbieden van peuteropvang. Dat doen we als gemeente door een subsidie te geven voor de voorschoolse educatie, zodat iedere kind een goede start heeft.”

De wethouder startte de dag met de peuters in de kring. De wethouder heeft, op verzoek van de nieuwsgierige peuters, verteld wie hij is en waarom hij even op de groep kwam kijken. Na de kring deden de peuters hun jas aan. Samen met de wethouder, pedagogisch medewerkers en stagiaires hebben ze een bezoekje gebracht aan de schapen die even verderop stonden te grazen. Terug op de locaties zijn de peuters lekker gaan spelen. De wethouder kreeg een kop koffie en sloot een gezellige ochtend bij de Waterratjes af.

29-04-2024

Open huis peuteropvang Drie Turven Hoog Musselkanaal op woensdag 22 mei

Woensdag 22 mei van 13.30 tot 15.30 uur heeft peuteropvang Drie Turven Hoog in Musselkanaal een open huis voor ouders die kennis willen maken of willen ervaren of deze opvang past bij hun peuters. Natuurlijk kunnen ook hun kindjes kijken of zij Drie Turven Hoog leuk vinden.